Die knowing your life was my life's best part

Hej hjärtan.
En skolvecka har gått sedan lovet tog avslut och nu är det söndag igen vilket innebär ny skolvecka imorgon. Det slår över till måndag och jag ska mest kramas med Amanda, tröstshoppa samt kanske få lite skolarbete gjort. Skoldagarna känns segare än någonsin och vet egentligen inte hur jag gör, men på något sätt lyckas jag ta mig igenom dom någorlunda iallafall. Kanske beror det på att jag får gå armkrok med hon som kan läsa mig utan och innan och inte behöver prata med mig för att förstå hur jag mår varje dag. Det är guld värt. Annars så hade jag ett mycket bra höstlov, hängde mest med mina bröder i Luleå till en början och sen flydde jag ned till Umeå för några dagar. Det var skönt att byta stad, träffa nya människor. Jag drack öl i en främmande lägenhet, dansade tills sent på natten, åkte pakethållare genom ett nattsvart Umeå och vaknade i en trygg famn. Ungefär så. Det känns alltid speciellt att vara i Umeå, det känns som att det ligger någon magi över staden som inte går att ta på riktigt. Men känslan som sprider sig i kroppen varje gång bussen svänger vänster i rondellen och jag då befinner mig i Umeå är oslagbar och mycket svår att förklara. Kanske blir det där jag hamnar ändå i framtiden, vem vet. En magisk stad låter ju inte helt fel, eller hur? Hoppas ni har det fint i novembermörkret. Denna låt kanske kan rädda er annars. Puss!

Ord från en annan jord

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg/hemsida? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0