Septemberlista på en sjuklig tisdag.


10 saker jag tycker om:
Mörka höstkvällar med tusen tända ljus och fin musik.

Mina vänner.

Att spendera timmar på mysiga caféer med mina bästa vänner och bara skratta sig mätt.

Musikfestivaler.

När man skaffar nya vänner och sen när man efter en vecka inser att det är ens nya bästa vän och den som man litar allra mest på.

Fina, söta och peppande meddelanden.

Mina dr.martens.

Twittervänner.

Bra böcker.

Att bo mitt i stan.


9 saker jag tycker mindre om:

Att jag inte går på gymnasiet, att det är hela ett år kvar.

När mitt nagellack inte torkar ordentligt och sen blir det helt förstört.

Att jag inte kommer att träffa min äldsta bror på fyra veckor nu framöver.

Folk som tror att dom vet allt om allting, fast dom egentligen inte vet någonting om någonting.

Att min bästa vän bor så långt bort vilket gör att vi inte kan träffas så ofta som jag hade viljat.

Att jag alltid är så seg på att dricka upp mitt té, så det hinner kallna så mycket innan jag druckit upp.

Att sminka mig på morgonen.

Mitt utsläppta hår.

Radiokanalen rixfm. Usch.


8 bloggar jag läser:

Amandas.

Niotillfem.

Matildas.

Sandras.

Denises.

Emilias.

Julias.

Linns.


7 saker jag vill göra i framtiden:

Starta ett helt eget femtiotalscafée och sälja enbart egenbakade bakelser och tusen sorters téer.

Gå tre år på estetiska gymnasiet, med inriktning musik.

Flytta utomlands.

Satsa ordetnligt på skolan och känna mig nöjd med slutbetygen i nian.

Klä mig i klänningar och kjolar, även i skolan.

Se I Blame Coco live.

Åka på jazz-festival.


6 böcker jag tycker om:
Himlen börjar här av Jandy Nelson.

Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo.

Bara kärlek kan krossa ditt hjärta av Gunnar Ardelius.

Kapitulera omedelbart eller dö av Sanne Näsling.

Som om ingenting av Katarina von Bredow.

Som jag vill vara av Katarina von Bredow.

5 saker jag är rädd för:

Att vara hemma själv när jag lyssnar på musik.

Att gå hem själv genom en mörk stad en lördagsnatt.

Att förlora någon som står mig nära.

Att misslyckas.

Att inte vara omtyckt.

4 ord som beskriver mig:

Musikalisk.

Glad.

Spontan.

Positiv.


3 saker jag ser fram emot:

Att äntligen få träffa finaste människorna på kulturskolan på torsdag efter världens, känns det som, längsta uppehåll.

December månad, eftersom att jag längtar så mycket till vintern och för att december är min favoritmånad.

Att äntligen, efter nio år, gå ut grundskolan till våren.

2 saker jag inte vill leva mitt liv utan:
Musik.

Kärlek.


1 bra låt:

Youth - Daughter


Ord från en annan jord
Postat av: Johanna

Okej Agnes, du verkar vara så himla bäst och fin och det suger att vi inte bor i samma stad ville bara säga det, kram <3

2012-09-12 @ 19:10:16
URL: http://dreamingjohanna.blogspot.se
Postat av: Johanna

Och ville bara säga det *

2012-09-12 @ 22:23:39
URL: http://DreamingJohanna.blogspot.com

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg/hemsida? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0