Till dit där tid, måsten och krav inte existerar

Efter en dag med lunch på emilias jobb, ett secondhand besök, två koppar thé, tjocktröjeväder, fransk soppa, längtan till ingenstans och en halv kopp kaffe kan jag vara rätt nöjd med min dag. Men imorgon då? Vad ska jag göra då? Det känns så slöseri med tid när jag sitter här i lägenheten mitt i stan och bara dödar tid, när jag skulle kunna vara ute på mitt favoritställe hela sommaren och bara ta vara på tiden. Varje vår tänker jag, i sommar ska jag ha en sommar i stan. Jag ska ha utekvällar med mina vänner, bada på flytbryggan med mina favoriter och sitta i timmar på finaste fiket. Men när sommaren väl är kommen ändrar jag mig helt. Vad gör jag i stan egentligen? Vill bara ut ut ut och bort till dit där tid och måsten inte existerar. På lördag ska jag fara i varje fall, och där, på germandön, ska jag befinna mig ända tills jag är absolut tvungen att åka båt hem igen. Så himla skönt det ska bli. Åh, ni förstår inte känslan man är där ute alltså åååh. Längtar efter att känna hur sanden och gräset kittlar mellan tårna och längtar efter att slippa bry sig om hur man ser ut eller vad man gör, utan att bara kunna leva <3

Ord från en annan jord

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg/hemsida? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0