Årsresumé 2014

Januari
Året började med januari månad i vanlig ordning. Jag var på popparparty på punkhuset med härliga människor, frös till is med Lovisa ute i kylan, var med i reklamfilm samt kramade mina bröder och Maja hejdå för fyra veckor. Återförenades med Hedda i form av fika på Clarion eftersom hon hade spenderat flera veckor på andra sidan jorden. Jag började se The OC och det var väl det enda jag roade mig med under januari månad nästan, och (inte att förglömma!!!) så åt jag ju frukost på donken med min syster Lovia också. Jag lyssnade nästan ihjäl mig på Sam Smith samt hängde mer på punkhuset. Januari var en kall månad. 

Februari
I februari var det bland annat födelsedagsfest för Linnea och Denise och temat var svensk film! Så himla roligt tema. Jag turistade med Hedda i skolan samt jammade med Selina och Maria en snöig eftermiddag. I februari fick jag också återförenas med maja, arvid och erland som hade varit borta alldeles för länge för att jag ska tycka att det är okej. Annars så var februari en ganska seg månad som jag minns det, gjorde som ingenting och var som ganska leds på allt. Jag och Lovisa skaffade oss iallafall gratis te i en månad på ett nytt fik här i stan, det är ju alltid trevligt. 

Mars
Mars började med att jag och mamma flydde ner till Umeå i några dagar. Jag köpte mycket te och vi besökte stället där vi bodde förut. När jag kom hem var det dags för femikväll på punkhuset i firandet av 8 mars. Det var roligt och mycket lärorikt. Jag började också jobba på ett café här i Luleå samt firade Marias sjuttonårsdag hemma hos henne, det var riktigt roligt! Jag drack Loka crush och hade öroninlflammation men verkade trivad hyfsat med livet ändå. I mars kändes det som att saker och ting ljusnade upp för ett tag.

April

Helt plötligst blev det april utan ågon större förvåning. Jag hann med rätt mycket i april, som tillexempel att fira Filips arton levda år på punkhuset, äga ut familjen i bowling samt ha spelkväll med Hedda och Lovisa. Jag skaffade även biljetter till Ed Sheeran's konsert i Stockholm samt fikade rätt mycket på museet i olika konstellationer. Sen blev det visst påsklov och jag försökte väl krafsa ihop mitt liv och bege mig ner till Övik i några dagar. Det var väldigt mycigt att vara där då vad jag minns. Jag köpte också en ny cykel och hängde mycket med Jacob, vi bakade cheesecake bland annat. Fick sommarfeels med maria samt klippte håret lite kortare än innan. April var en ganska nice månad vad jag minns.

Maj 
I maj var det dags att fira flera födelsedagar. Bland annat Hedda som fyllde hela sjutton år! Arrangerade ett surpriseparty för henne tillsammans med Lovisa och wow vad lyckat det var! Heddas reaktion när hon klev in genom dörren var verkligen obeskrivlig haha. Hängde overall rätt mycket med Hedda och vi njöt av solnedgången på gultzaudden i princip varje kväll, så gosigt det var. Lagade somrig middagsbuffé tillsammans med Lovisa och även då Hedda och det var mm så gott. Lyssnade på årets första utespelning som Mörkret fick stå för, mycket bra! Taggade Italien varje sekund i princip och hade det här härliga vårpeppet inom mig hela tiden. Maj var verkligen en så himla bra månad. 

Juni
När jag tänker på juni tänker jag bara på Italien i princip. Så bra resa med mina käraste som jag aldrig någonsin kommer att glömma. Så mycket känslor och kärlek i den resan alltså. Vi upptäckte Italiens små vrår i form av att roadtripa och det var så himla roligt! och varmt, fyfan. Jag gick också ut första året på gymnasiet och firade det genom att sitta med två fina personer vid strandkanten och prata om livets mysterier. Firade också Lovisas arton levda år, medverkade i reklamfotografering, var isär från hedda kanske lite för mycket för vårt eget bästa samt taggade att sommarjobbet snart skulle dra igång. 

Juli
Jag återförenades med Hedda, sommarjobbade med kanske bästa jobbet en någonsin kan ha, spelade tennis långt in på natten med asbra personer, såg quuen Linnea Henriksson äga på hamnfestivalen, lagade somrig middag med Lovisa och Hedda för att sedan åka till Norra hamn och njuta av Kristian Anttilas utomhusspelning framför solnedgången, spenderade flera dagar ute i skärgården med familjen som var otroligt bra dagar trots mycket drama och skador. Levde på mottot det är inte nätterna med bra sömn man kommer ihåg i slutändan och spenderade därav många nätter utomhus med viktiga personer. Tillbringade också väldigt fina och varma (!!!) dagar och nätter i Heddas stuga, vilket innebär nakenbad, sena nätter i en fin hamn och stockholmsplanering. Spenderade rent allmänt mycket tid med hon som verkligen gjorde juli till en svinjävla bra månad.

Augusti
Första dagen på månaden augusti tog jag, pappa och Hedda vårat pick och pack och roadtripade ner till Ångermanland och bosatte oss på min favoritplats i hela världen, Hornön, i några dagar. Till dessa dagar hör sena kvällsdopp, mycket skratt, knäppa photoshoots samt extrem värme till. Riktigt mysigt var det faktiskt. Började även andra året på gymnasiet och verkligen trodde i hela mig att det skulle bli ett bra år. Jag var hemma mycket själv och började umgås med Maria mer intensivt. En natt satt vi exempelvis på mitt golv tillsammans med älskade Lovisa och åt pizza och försökte lösa lite svåra frågor var och en hade. Jag taggade också att fylla sjutton år, tittade mycket på One tree hill samt hade bra kvällar på gultzaudden när det var Musikens makt. 

September
September inleddes med att jag fyllde sjutton år. Firade det på det bästa sättet, maria bjöd mig på dejt på Clarion på kvällen och det var hur gosigt som helst. Annars så tog jag, Maria och Amanda en paus från livet och tog en weekend i Umeå i vår lägga som vi har där. Vi piercade oss bland annat!! Och köpte aningen för mycket te och åt kanske några cheesburgare för mycket. Det är sånt som händer antar jag. Jag var också på valvaka tillsammans med min pärla Maria och trots att valet inte gick direkt som vi hade velat så var det en fin kväll ändå, med singstar och allt. Jag gick på många kvällspromenader och började utöka min sminkkollektion allt mer och mer. 

Oktober

I oktober umgicks jag mycket med älsklingsmaria i flera olika konstellationer. Bland annat så spenderade vi en vecka med massa coola musiker från Sydafrika samt New Orleans. Annars så var jag så himla glad denna månad, samtidigt som jag var så himla ledsen. Jag var rätt vilsen rent allmänt och visste som inte vad som var jag. Jag orienterade också runt i skogen för sista gången i hela livet tillsammans med hon som gör allting värt någonting och ja, vi lyckades ju ha kul även i de tråkigaste stunderna. Så är det alltid med henne. Jag hade en väldigt gosig och kramig kväll med Maria och Lovisa och wow gillar de så mycket. 

November
I november hände det mycket, både fysiskt och psykiskt. I mitten av november åkte jag och Hedda ner till stockholm i några dagar för att se Ed Sheeran bland annat! Wow, vad bra han var/är live! Jag träffade även Emilia som numera bor i Stockholm och som jag saknar henne, käraste syster. Jag och hedda åt också på en spännande restaurang, promenerade svinmycket och shoppade kanske lite för mycket. När jag kom hem därifrån hann jag precis landa och då for jag till Erik direkt, bokstavligen, för han hade nämligen fyllt år! Där var flera trevliga människor och jag fick bland annat återförenas med Maria efter alldeles för många dagar isär. Jag hann också med, under november månad, att uppleva fantastiska maggio live med flera av mina bästa vänner. Jag repade också inför en Hannah Montana föreställning vi hade på skolan, vilket var roligare än förväntat. Jag försökte väl mest se det ljusa i saker och ting hur svårt det än kan vara ibland. Ibland gick det bättre, ibland gick det sämre. 

December
December var en riktigt jobbig månad, på alla sätt. Jag började månaden med världens förkylning bland annat. Försökte lysa upp mina dagar genom att bland annat åka till Ikea/finland med Maria, Lovisa och Malin. Det funkar ju, lite iallafall, så länge jag är med mina vänner. Annars så firade jag julafton på ett himla mysigt vis, firade min bror som fyllde hela tjugo år, firade arvid och majas årsdag genom att fika med dom samt Allis. En kväll skulle jag och Maria ta en fika på stan men det hela slutade med att vi hade romantisk dejt på Clarion istället, mycket lyckat. Jag sjöng också för fullt med ett gäng härliga människor i form av flera luciatåg. Mycket roligt, men en blir ju trött på de där lucialåtarna rätt fort... Dagen vi fick jullov firade jag och flera ägiga personer lilla julafton hos mig och fan vilken lyckad kväll det var. Så himla roligt. Annars så hade jag mest en klump i magen hela december, hamnade efter jättemycket i skolan och gjorde kanske mycket jag inte borde egentligen, men ibland blir det ju så. Försökte iallafall spendera så mycket tid som möjligt med bästa Maria, är så glad att jag har henne och att hon alltid får mig att känna att jag duger när allt annat suger (hehe kul rim). Hon är min pärla, hon.

Nyårsafton spenderades på allra bästa sätt hemma hos lovisa tillsammans med bästa vänner. Gillar de så mycket. Fick världens bästa nyårskyss av Maria, träffade mycket trevliga människor och glömde som allt för ett tag. Nu är det nytt år och jag kan inte göra annat än att le när den tanken slår mig. Jag tror och hoppas verkligen att 2015 ska vända upp och ner på hela min värld och att jag ska vara så himla lycklig. Året började så bra med käraste vännerna och om det fortsätter såhär så har jag ingenting att oroa mig över egentligen. Så länge jag har vännerna som kramar om mig när allt känns skevt och alltid annars också. Tillsammans gör vi detta till någonting bra, hörni.

- Nu vänder vi blad. 


Ord från en annan jord

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg/hemsida? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0