När tankar blommar och hjärtan bryts loss

Torsdag. Har haft en ganska bra dag faktiskt. Började dagen med att skriva dikter på svenskan och det var riktigt mysigt och hade väldigt mycket inspiration tack vare saker som hänt på sistone. Sen var det dags för inso, som förövrigt gick väldigt bra, och sedan samhälls. Dom lektionerna gick väldigt fort. På lunchen satt jag och diskuterade oviktiga saker med Hedda men som på något konstigt sätt, för oss, blir viktiga ändå. Shit, tycket om henne så himla mycket, min pärla i vardagen. Sen var det bara musiklektioner kvar på schemat och dom gick fort, speciellt ensemblen där jag överraskade mig själv genom att spela en jazzlåt på blockflöjt. Det var intressant och mycket roligt och lärorikt. Annars så har mycket annat hänt idag som fått en att tänka om lite och jag behöver verkligen sånt ibland, annars håller jag mig bara inne i samma gamla bubbla dag ut och dag in och det funkar ju inte i längden. Nu försöker jag väl mest förbereda mig mentalt inför nästa vecka där en massa prov och dylikt står på schemat. Ska bli så skönt när allt är över, alltså verkligen. Lovet kunde inte kommit mer lägligt. Och nu ska jag plugga engelskaglosor och sedan ikväll försöka skriva lite musik, hade jag tänkt. 

Ord från en annan jord
Postat av: Alicia

Wow, blockflöjt är så himla fint!

2014-03-24 @ 17:24:01
URL: http://flugsvampar.blogg.se

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg/hemsida? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0