Första dagen i huvudstaden i bild och text

Efter en lång nattbussresa från finaste örnsköldsvik och tre timmars sömn anlände vi i stockholmstad tidigt på måndag morgon. Vi begav oss mot hotellet och södermalm, checkade in väskorna och gjorde oss iordning för en dag på norrmalm. När klockan slagit åtta satte vi oss på vetekatten och tog en gudomligt god frukost i väntan på att staden skulle vakna till liv. När den väl hade gjort det så besökte vi massor med affärer. Weekday, dr.martens, american apparel, topshop, beyond retro och urban outfitters var bara några av flera. Den bästa var nog urban outfitters. Alltså så fina kläder och så fina böcker och åh vad jag tycker om den affären. Men innan vi begav oss till urban och östermalm så hann vi med att luncha på hötorget bland massor med turister och fåglar. Efter en fet libanesisk wrap som var köpt på saluhallen var jag lagomt mätt. Efter östermalmsvängen gick vi tillbaka till hotellet och tog en tupplur, för att sedan bege oss ut på söder och hitta ett mysigt middagsställe. Och som vi ville, ett mysigt middagsställe hittade vi allt. Grekisk mat och solsken fick vi. Det blev en tidig måndagkväll, vilket inte är så konstigt när man tänker på hur lite vi sov på nattbussen. Jag kunde sova himla gott efter en superbra första dag i sveriges huvudstad.  

Ord från en annan jord
Postat av: Leone

Vilken vacker huvudstad vi har. Urban Outfitters är verkligen en av höjdpunkterna, en god nattssömn är också fint.

Måste säga att jag är hemskt förtjust i din nya header.

2012-07-07 @ 18:54:35
URL: http://lingers.blogg.se

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg/hemsida? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0