Söndag kväll andra augusti

Söndag kväll. Två och en halv vecka sedan jag hörde av mig på riktigt sist. Det går ju att vara mer konsekvent än vad jag är, om en säger så. För det mesta så har jag befunnit mig i skärgården de dagar som gått och varit i absolut ingen kontakt med omvärlden ungefär. Det är så skönt att det kan vara så och att det är så lätt att hitta lugnet i att inte behöva bry sig om vad som händer på sociala medier, att bara kunna släppa allt. Trots detta så är det också skönt att kunna komma in till stan och tanka lite stadsliv innan en beger sig bort från civilisationen igen, vilket är precis vad jag gör ikväll. Idag kom jag hem från skärgården och under tiden jag varit hemma har jag hunnit träffa lite släkt och så och även planerat inför veckan som kommer. Imorgon åker jag ut till skärgården med lite släkt även då, men bara för någon natt eller så, för sedan ska jag faktiskt till Umeå och sedan Övik. Ska bli så himla, himla skönt att byta stad för ett tag, för denna stad kväver verkligen mig på så många sätt. Så på torsdag ungefär blir jag och amanda sambos i umeå i några dagar. Ska väl äta tomatsoppa, dricka kaffe och gå på andra gator för det mesta, men förhoppningsvis också träffa lite umeåvänner! Sedan åker hon och jag tillsammans med min mamma då till Höga Kusten, Hornön, och befinner oss där i några dagar. Ska bli fint att visa henne stället jag i princip är uppvuxen på. Att titta på solnedgången uppe på berget, att plocka ängsblommor längs sommarvägen samt att spring barfota på solvarma klippor är sånt jag aldrig växer ifrån. Hoppas att allt är bra med er och att ni spenderar sommaren som ni vill - även om vädret inte presterar så bra. Puss på er <3

Ord från en annan jord

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg/hemsida? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0