Känslan går inte att beskriva, men nu är sommaren här

Det är nu allting händer. Det är nu jag kan göra vad jag vill. Det är nu vattnet kluckar längs strandkanten och blommorna blommar. Det är nu då jag inte behöver planera och tänka. Det är nu jag tar dagen som den kommer. Det är nu jag går runt i blommiga kläder och funderar på att ta ett dopp i de blå. Det är nu som jag äter glass och skrattar med fina vänner. Det är nu som jag firar födelsedagar och bara njuter av livet. Det är nu jag blir brun och får fräknar. Det är nu som jag vaknar till liv efter en vinter där jag varit fast. Det är nu som jag känner gräset kittla under fötterna. Det är nu som jag går längs långa lantvägar och plockar blombuketter längs vägen. Det är nu jag tycker vattnet är alldeles för kallt men badar ändå. Det är nu som jag vaknar tidigt för att ta vara på sommarlovets alla stunder. Det är nu jag mår dåligt om jag inte är ute. Det är nu som jag hoppar över vågorna i vattnet och bara är så så lycklig inombords. Det är nu som jag åker båt till finaste stugan och känner hur vinden blåser bort alla jobbiga måsten och krav. De är nu som gräset grönskar och jag blir färgglad. Det är nu som jag går barfota i gruset och nästan springer för det gör så ont men är så glad ändå. Det är nu som jag inte alls vill var inne utan vill bara ututut och leva livet. Det är nu jag sitter i timmar på härliga uteserveringar och bara finns för stunden. Det är nu det doftar så härligt sommrigt längs alla gator och torg. Det är nu jag får till dom bästa fotografierna då alla är så naturligt glada. Det är nu som jag inte kan få någon död tid utan det händer saker hela tiden. Det är nu då jag är som lyckligast och därmed roligast. Det är nu jag lever livet. Det är nu sommaren är här. Det är nu jag har sommarlov. Det är nu som allting händer. Det är nu jag kan göra vad jag vill.

Ord från en annan jord

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg/hemsida? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0