Tredje dagen i huvudstaden i bild och text

Började tredje dagen i stockholm med, liksom gårdagen, en fet hotellfrukost. Allt kom inte med på bild dock... Även denna dag bjöd på otroligt mycket solsken och värme, så himla härligt! Vi begav oss ut på södermalm och jag inhandlade en ny kjol bland annat, och promenerade runt i den ett tag. Sedan efter en röda korset visit ville jag svänga förbi en äkta dr.martens butik, och det var det vi gjorde. Och efter endel om och men så kom jag ut därifrån med ett par låga docs, alltså lycka! Men som sagt, solen stekte och vi var ganska solskensmätta, så vi stannade till och tog någonting att dricka. När klockan var kring halv tre begav vi oss mot zinkensdamm-hållet för att hitta något att äta. Efter en lång promenad och skavsår på hälarna så fann vi den ultimata takeaway resaurangen. Så vi åt god mat i en solig park och jag invigde mina docs. Väl mätta efter maten slögick vi bara på söders höjder och njöt av fina stunder i huvudstaden, för att sedan njuta lite mer - fast denna gång vid vattnet! Och bara för att njuta ännu lite till gick vi in i gamla stan och drack isthé och chailatte. Nu var klockan kanske fem eller sex, så vi begav oss mot hotellet för att hämta ut väskorna och sedan åka buss till centralen. Jag och mamma blev så otroligt sugna på mat, så vi drog med oss väskorna till första bästa maxrestaurang. Hann dock inte fota min mat innan den var nere i min mage, men ni alla vet ju hur maxmat ser ut! Eller hur? När klockan var kring åtta satte jag och mamma oss på centralen och dödade lite tid tills att vi kunde hoppa på det försenade tåget klockan halv tolv, och därmed var våran stockholmsvistelse slut. Det var tre himla fina dagar i stockholm tycker jag, jag är himla nöjd! Tack för detta, fina mamma. Vi är så bra, du och jag tillsammans. Puss.

Ord från en annan jord
Postat av: Ellen

sv. Klart! Converse är bäst!

2012-07-09 @ 22:37:05
URL: http://lnalmgren.blogg.se

Lämna gärna din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg/hemsida? :

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0